Vilkår for køb af indholdsprodukter hos Ekstra Bladet

Gældende fra 16. maj 2017

Indhold

Generelle betingelser

Kundeservice

Ekstra Bladet Bladsalg, Rådhuspladsen 37, 1785 København V

Telefoniske henvendelser skal ske på telefon +45 70 11 13 39

Åben: Mandag til fredag kl. 8-16 og lørdag og søndag kl. 8-13

Elektroniske henvendelser vedrørende eBladet eller digitale magasiner kan stiles til: eBladet@eb.dk.

Elektroniske henvendelser vedrørende Ekstra Bladet+ kan stiles til plus.support@eb.dk.

Oplysningspligt

Abonnementet leveres af Ekstra Bladet, Rådhuspladsen 37, DK-1785 København V, CVR nr. 26933676. Ekstra Bladet er en del af koncernen JP/Politikens Hus A/S, der formidler nyheder, debat og underholdning. JP/Politikens Hus A/S er en Danmarks førende medievirksomheder inden for trykte, digitale og mobile udgivelser.

Ekstra Bladet stiller bl.a. følgende ydelser til rådighed via sitet ekstrabladet.dk: Gratis og betalt indhold, kommentarsystem med mulighed for at debattere artikler, nyhedsbreve og andre services samt mulighed for tilmelding og/eller køb af diverse ydelser.

Systemkrav

For at få adgang til Ekstra Bladets online-abonnementer, f.eks. Ekstra Bladet +, eBladet mv., skal du have adgang til internettet. Sitet understøttes af de fleste typer browsere og styresystemer, men Ekstra Bladet kan ikke garantere, at sitet understøttes af alle eksisterende typer browsere og styresystemer.

Brug af sitet forudsætter, at du er i besiddelse af udstyr som f.eks. en computer, en tablet eller en mobiltelefon med internetadgang og særligt software, hvilket kan medføre udgifter for dig. Brugen af sitet eller optimal udnyttelse af sitets tjenester kan kræve, at du fra tid til anden foretager opdateringer eller opgraderinger af software og hardware. Du må være indforstået med, at efterlevelsen af sådanne krav, der fra tid til anden kan ændres, er dit eget ansvar.

Gavekort

Gavekort udstedes af Ekstra Bladet og er gyldigt i tre år fra købsdatoen. Gavekortet er kun gældende for produkter på abonnement.ekstrabladet.dk og kan ikke indløses eller ombyttes til kontanter. For at indløse et gavekort købt i forbindelse med Ekstra Bladets julekampagne 2015 skal kunden ringe til 70 21 03 13 og oplyse transaktions-id inden for tre år fra købsdato. Uden gyldigt transaktions-id kan gavekortet ikke benyttes og er ugyldigt.

Kampagner

Eventuelle tilbudsperioder (introrabat, værdikupon o.a.) kan ikke benyttes, hvis du har haft et tilsvarende abonnement inden for en periode på seks måneder. Eventuelle tilbudsperioder kan ej heller forlænges. Ved udløb af en tilbudsperiode fortsætter dit abonnement automatisk til den normale abonnementspris uden yderligere varsel.

Vilkår for køb af Ekstra Bladet+

Køb og varighed

Et abonnement er fortløbende og fortsætter, indtil det opsiges.

Ved oprettelsen vælger du, hvilket produkt du ønsker at købe. Særlige vilkår vedr. betaling, varighed og opsigelse vil fremgå af beskrivelsen af det enkelte produkt.

Eventuelle tilbudsperioder (introrabat, værdikupon o.a.) kan ikke forlænges. Ved udløb af en tilbudsperiode fortsætter dit abonnement automatisk til den normale abonnementspris uden yderligere varsel.

Oprettelse

Ekstra Bladet+ er Ekstra Bladets betalingsabonnement for nyhedssitet ekstrabladet.dk.

eBladet er ikke en del af Ekstra Bladet+, men er et særskilt produkt fra Ekstra Bladet.

Abonnementsvilkårene gælder for adgang til sitet ekstrabladet.dk via samtlige digitale platforme, herunder mobil, tablet og desktop (pc og Mac).

Ved køb af abonnement på Ekstra Bladet+ bliver din e-mail registreret hos os. Ved køb bliver der oprettet et Medielogin, hvis ikke e-mailen allerede er registreret hos os (læs mere om Medielogin-brugerprofil her http://medielogin.dk/). I forbindelse med oprettelsen skal du bekræfte din e-mail via et aktiveringslink, der sendes til den e-mail, du har angivet. Det er en forudsætning for at kunne logge ind på sitet ekstrabladet.dk, at dette aktiveringslink er benyttet, og at et personligt kodeord er lavet. Hvis du allerede har en profil på ekstrabladet.dk, vil dit abonnement blive tilknyttet den e-mail, du er logget ind med. Profilen er personlig og indeholder som minimum din e-mail samt kodeord. Det er disse oplysninger, du skal bruge, hver gang du logger på ekstrabladet.dk for at få adgang til Ekstra Bladet+.

Der kan være individuelle vilkår tilknyttet abonnementet. Disse vilkår vil fremgå af det valgte produkt og af kvitteringsside samt bekræftelses-mail.

Behandling af personoplysninger

JP/Politikens Hus lægger stor vægt på, at du er tryg ved at bruge vores digitale tilbud og øvrige tjenester. Vi bruger kun dine oplysninger i overensstemmelse med persondataloven, anden lovgivning og i overensstemmelse med de samtykker, du i øvrigt har afgivet til JP/Politikens Hus. For at du hurtigt kan få et overblik, har vi lavet en opsummering af, hvordan vi behandler personoplysninger. Vi anbefaler dog at du læser hele privatlivspolitikken for at opnå indsigt i, hvordan vi indsamler og behandler dine oplysninger.

Når du er i kontakt med JP/Politikens Hus indsamles der oplysninger om dig, f.eks. når du tilmelder dig vores nyhedsbreve, opretter et Medielogin, tegner abonnement, køber en vare eller benytter vores digitale tilbud. De oplysninger vi indsamler kan inddeles i tre kategorier: Oplysninger, som du afgiver til os, oplysninger i forbindelse med køb og bestillinger, og oplysninger indsamlet ved brug af digitale tilbud. Oplysningerne bruges eksempelvis til adfærdsbaseret individuel målretning af annoncering, til levering af din ønskede service/produkt, til opfølgning på bestillinger, konkurrencer og statistik, til at analysere og forstå brugernes adfærd, når de benytter JP/Politikens Hus’ digitale tilbud og øvrige tjenester. JP/Politikens Hus og dets samarbejdspartnere behandler dine oplysninger sikkert og fortroligt.

Hvis du vil vide mere om reglerne for lovlig behandling af personoplysninger, kan du få mere udførlig information i Persondataloven og på Datatilsynets hjemmeside, www.datatilsynet.dk.

Vi opdaterer og ændrer løbende vores privatlivspolitik, så den løbende er tilpasset lovgivningen og den teknologiske udvikling. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores hjemmesider.

Link til JP/Politikens privatlivspolitik og EB’s cookiedeklaration.

Betaling

Abonnementet betales forud. Ved oprettelsen kan der vælges mellem kreditkortbetaling og betaling via MobilePay. Det er ikke muligt at skifte betalingsform på et aktivt abonnement.

I et løbende abonnement giver du tilladelse til, at betaling for efterfølgende abonnementsperioder trækkes automatisk via det betalingsmiddel, du oplyser ved købet.

Særligt for kreditkortbetaling gælder:

Der kan betales med dankort, MasterCard, Visa eller American Express. NB! Vi modtager ikke Mastercard Debet.

Efter hver gennemført betaling sender vi en kvitterings-e-mail til den e-mail, der er tilknyttet din profil. Seneste transaktion kan også ses på ”Min profil”, når du er logget ind via ekstrabladet.dk.

Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. fordi betalingskortet er udløbet, vil du blive informeret om den manglende betaling og samtidig få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Vi sender information til den e-mail, der er angivet på din profil. Kortoplysninger kan ændres på ”Min profil”, som du har adgang til, når du er logget ind via ekstrabladet.dk. I praksis foregår kortændringer ved, at du sletter dit eksisterende kort og tilknytter et nyt betalingskort.

Der lagres ingen følsomme personoplysninger eller betalingsoplysninger (som kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre) hos Ekstra Bladet. Betalingsoplysningerne krypteres på betalingssiderne hos Ekstra Bladets betalingsudbyder PayEx, der er certificeret af Visa og MasterCard.

Ekstra Bladet tilbyder ikke tilmelding til Betalingsservice for abonnementer på +Basis eller +Premium.

Særligt for betaling med MobilePay gælder:

Ved køb indtaster du dit mobilnummer (undtagen hvis du køber adgang via mobiltelefon). Herefter skal du følge vejledningen og bekræfte købet ved at ”swipe” på bekræft-knappen i MobilePay-app’en.

Særligt for sms-betaling gælder:

Ved køb indtaster du dit mobilnummer. Du modtager derefter en sms, som du skal svare bekræftende på. Nærmere instruktioner fremgår af sms’en. Ved bekræftelse modtager du en overtakseret sms, der kvitterer for dit køb. Pengene trækkes via din telefonregning.

På tilsvarende vis vil du hver måned modtage en overtakseret sms, når pengene for dit EKSTRA-abonnement trækkes. Seneste transaktion kan også ses på ”Min profil”, når du er logget ind på ekstrabladet.dk.

Hvis en overtakseret sms ikke kan leveres, og pengene dermed ikke kan trækkes, så modtager du en sms med denne information, og din adgang til EKSTRA lukkes.

Pris

Priser fremgår til enhver tid af https://abonnement.ekstrabladet.dk/plus/. Prisændringer varsles via e-mail til aktive abonnementer under respekt for gældende opsigelsesvarsel og får tidligst virkning fra førstkommende fornyelse af abonnementet. Ekstra Bladet forbeholder sig til enhver tid ret til at ændre prisen for et løbende abonnement. Adgangen til opsigelse af abonnementet som følge af prisændringer følger den til enhver tid gældende lovgivning.

Fortrydelsesret

Ved køb af adgang til +Basis eller +Premium giver du samtykke til, at den almindelige 14 dages fortrydelsesret bortfalder, når du har benyttet adgangen til produktet, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 13, hvorefter forbrugeraftalelovens regler om 14 dages fortrydelsesret ikke finder anvendelse ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Læs mere her

Opsigelse

Et abonnement er fortløbende og fortsætter, indtil det opsiges. Månedsabonnement kan opsiges til udgangen af indeværende afregningsperiodes ophør. Det er ikke gyldig opsigelse blot at undlade at betale.

Særligt for kreditkortbetaling gælder:

Har du betalt med kreditkort, sker opsigelse ved aktivt at stoppe abonnementet på "Min profil" på ekstrabladet.dk. Det er ikke gyldig opsigelse blot at undlade at betale.

Særligt for betaling med MobilePay gælder:

Har du betalt med MobilePay, kan du aktivt stoppe dit abonnement på "Min Profil" på ekstrabladet.dk. Derudover kan du stoppe dit abonnement i MobilePay-app’en.

Op- og nedgradering

Opgradering fra Ekstra Bladet+ Basis til Ekstra Bladet+ Premium kan ske via kontakt til kundeservice eller via Min Profil på ekstrabladet.dk. Nedgradering fra Ekstra Bladet+ Premium til Ekstra Bladet+ Basis kan udelukkende ske ved kontakt til kundeservice og til udgangen af en betalingsperiode. Der afkræves som minimum altid betaling for én måned i forbindelse med nedgradering fra Ekstra Bladet+ Premium til Ekstra Bladet+ Basis.

Reklamationer

Ved fejl eller mangler kan support kontaktes på plus.support@eb.dk.

Fejl på din eller din udbyders tekniske udstyr er Ekstra Bladet uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter de er kommet til Ekstra Bladets kendskab. Der ydes ikke godtgørelse/erstatning i anledning af nedetider.

Udsendelse af e-mails

Du vil i nødvendigt omfang modtage e-mails fra Ekstra Bladet vedrørende tekniske problemer, betaling, ændringer af abonnementsvilkår m.m.

Endvidere vil Ekstra Bladet løbende sende e-mails vedrørende redaktionelle historier og temaer, kundefordele, nye muligheder og produkter i relation til +Basis eller +Premium. Du kan til enhver tid frabede dig at modtage sådanne e-mails ved at afmelde dem i selve e-mailen eller ved at afmelde ved oprettelse.

Du vil modtage velkomst-mails i forbindelse med dit abonnement, ligesom du vil modtage tilbud om rabatter og nye abonnementsformer, hvis du en dag stopper dit abonnement. Du kan til enhver tid frabede dig at modtage sådanne e-mails ved at afmelde dem i selve e-mailen eller ved at afmelde ved oprettelse.

Ændring af produktindhold

Produktindholdet for Ekstra Bladet fremgår til enhver tid af Ekstra Bladet+ hjemmeside. Ekstra Bladet forbeholder sig til enhver tid ret til at ændre indhold for et løbende abonnement. Dette sker normalt med mindst en måneds varsel. Ekstra Bladet er dog berettiget til straks at foretage en sådan ændring uden varsel, hvis ændringen skyldes forhold, der ligger uden for Ekstra Bladets kontrol.

Væsentlige ændringer varsles pr. e-mail til den aftalte e-mailadresse, mens mindre væsentlige ændringer varsles via Ekstra Bladet+ hjemmeside eller pr. e-mail til den aftalte e-mailadresse.

Ændringer af rent begunstigende karakter, fx tilføjelse af nye produktelementer, kan gennemføres uden varsel.

Vilkår for køb af avisabonnement

Køb og varighed

Alle avisabonnementer på Ekstra Bladet er løbende abonnementer, der fortsættes, indtil de opsiges. Ved indgåelse af abonnementsaftalen sender vi en bekræftelse (på papir eller via e-mail), der bl.a. bekræfter, med hvilke betingelser aftalen er indgået.

Levering og udkomst

Budlevering: I budomdelte områder leveres avisen mandag til fredag senest kl. 6.30 og lørdag og søndag senest kl. 7.30 (enkelte områder kl. 8).

Postlevering: I ikke-budomdelte områder leveres avisen af Post Danmark sammen med brevomdelingen og følger Post Danmarks servicemål, således at avisen kan forventes leveret inden kl. 16. De fleste steder leveres posten dog tidligere.

Udland: Aviser sendes med luftpost og omdeles lokalt enten med post eller bud. Ekstra Bladet kan ikke garantere levering eller leveringstidspunkt. Omkostninger til omdeling i udlandet tillægges abonnementets almindelige pris.

Udkomst: Ekstra Bladet udkommer alle årets dage. Særlige dage som langfredag, 2. påskedag, 2. pinsedag, 24. december, 1. juledag, 2. juledag, 1. januar, skærtorsdag, storebededag, Kristi himmelfartsdag og grundlovsdag leveres Ekstra Bladet til kunder, der abonnerer på søndagsudgaven.

Leveringssted: Avisen leveres samme sted, som Post Danmark leverer. Der kan aftales et særligt leveringssted (se dog 'usikre leveringer' herunder). Korrekt levering af avisen kræver, at der er adgang til postkasse eller brevsprække i døren. Er der ikke det, er det 'usikker levering', og udeblivelser godtgøres ikke.

Oprettelse

Ved køb af abonnement på abonnement.ekstrabladet.dk bliver din e-mail registreret hos os. Ved køb bliver der oprettet et Medielogin, hvis ikke e-mailen allerede er registreret hos os (læs mere om Medielogin-brugerprofil her http://medielogin.dk/).

Betaling

Abonnementet betales forud og opkrævning sker ved udsendelse af indbetalingskort eller via BetalingsService (BS). Betaling skal ske senest på sidste, rettidige indbetalingsdag. Ved udsendelse af påmindelse opkræves et administrationsgebyr på 50 kroner. Vi forbeholder os retten til at opkræve et administrationsgebyr for genudsendelse af indbetalingskort.

Syvdages-abonnementer med betalingsperiode af seks eller 12 måneders varighed har mulighed for at betale abonnementet i månedlige rater. Hver rate er lig med prisen for én måneds abonnement, jf. prislisten. Differencen mellem abonnementets pris og det indbetalte beløb – perioderabatten – udbetales i forbindelse med den sidste ratebetaling i betalingsperioden. Opsiges abonnementet før udløb af den bestilte betalingsperiode, udbetales perioderabatten ikke. Ratebetaling forudsætter tilmelding til Betalingsservice.

Pris

Abonnementets pris fremgår af opkrævningen. Prisændringer varsles via avisen og får tidligst virkning fra førstkommende fornyelse af abonnementet.

Fortrydelsesret

Ved køb af løbende abonnement er der 14 dages fortrydelsesret. Ved køb af stykkøb, særudgaver og i butik frasiges 14 dages fortrydelsesret. Standardformular til fortrydelse af køb findes påhttps://abonnement.ekstrabladet.dk/kundeservice/fortryd

Opsigelse

Abonnementsaftalen kan, efter fem måneders abonnement, opsiges med en måneds varsel til udgangen af en kalendermåned (jf. forbrugeraftaleloven kapitel 7 – læs hele loven på https://abonnement.ekstrabladet.dk/kundeservice/fortryd). Abonnementet skal være aktivt i opsigelsesperioden. Du er forpligtet til at betale for de aviser, du har modtaget. Er der et restbeløb på abonnementet, overføres det til en bankkonto. Reg. og kontonr. bedes sendt enten på e-mail eller i et brev. Beløbet opgøres efter sidste leveringsdag, og der kan være op til 14 dages ekspeditionstid. Opsigelse skal ske til Ekstra Bladets Abonnementsservice på telefon 70 21 03 13 eller kundeservice@eb.dk. Det er ikke gyldig opsigelse blot at undlade at betale.

Godtgørelse

Hvis avisen udebliver, og du giver os besked herom, godtgør vi på først mulige opkrævning. Hvis avisen ikke udkommer, vil den automatisk blive godtgjort. Hvis avisen ikke kan leveres pga. force majeure (krig, vejrlig o.a.), godtgøres der ikke. Forsinkede aviser og udeblevne enkeltsektioner godtgøres ikke. Aviser sendt til udlandet godtgøres ikke. Kontakt os ved udeblivelse, så leveringen kan bringes i orden.

Godtgørelse af udeblevne aviser og ved ferieafbestillinger sker til abonnementets gennemsnitlige stykpris. Det betyder, at der godtgøres til den pris, der er betalt for den enkelte avis i perioden. Godtgørelsen fratrækkes på første mulige opkrævning.

Udsendelse af e-mails

Redaktionelle nyhedsbreve

Ved køb af et avisabonnement vil du på e-mail blive informeret om, hvad du kan læse i avisen fremadrettet.

Velkomstforløb med nyttige informationer og gode tips

Som ny abonnent vil du modtage en række e-mails, som bl.a. informerer dig om de praktiske og redaktionelle dele af dit abonnement.

Gode tilbud og nyheder, hvis du en dag stopper dit abonnement

Vælger du at stoppe dit abonnement, vil du blive kontaktet på e-mail med kampagner, tilbud og nyt indhold i avisen eller digitalt.

Øvrige

Der kan være individuelle vilkår tilknyttet abonnementet. Disse vilkår vil fremgå af bekræftelsesbrevet. Abonnementsdata på tidligere abonnementer gemmes til eventuel senere brug. Disse kan slettes, hvis det ønskes. Alle oplysninger behandles fortroligt. Ekstra Bladet kontakter fra tid til anden husstande med gode tilbud. I overensstemmelse med gældende lov kan du frabede dig dette hos cpr-registeret.

Ved henvendelse sender vi gerne abonnementsvilkårene pr. brev eller e-mail.

Vilkår for stykkøb og abonnement på den digitale avis eBladet

Køb og varighed

Ved køb vælger du, hvilket produkt du ønsker at købe. Særlige vilkår vedr. betaling, varighed og opsigelse vil fremgå af beskrivelsen af det enkelte produkt.

Den digitale avis samt særudgaver kan købes i løbende abonnement eller i stykkøb. Den digitale avis er et digitalt produkt, og der sker ingen fysisk levering. Abonnementsvilkårene gælder for adgang til den digitale avis samt det digitale magasin via samtlige digitale platforme, herunder mobil, tablet og desktop (pc og Mac).

Stykkøb

Den digitale avis og særudgaver fås i stykkøb. Den digitale avis er tilgængelig i syv dage, fra og med avisen åbnes og læses. Særudgaver er tilgængelige i en afgrænset periode, anført på kvitteringen for købet.

Abonnement

Den digitale avis ”Alle dage” er løbende abonnementer. Den digitale avis for ”Alle dage” giver adgang til alle udgivelser siden 1904. Adgangen kan ikke stilles i bero ved ferie m.m.

Køb i butik

Ved køb af adgang til den digitale avis i butik gælder samme vilkår som ved stykkøb. Adgangen træder i kraft ved indløsning af kuponkoden og gælder for den aftalte periode. Gyldigheden af kuponkoden følger det oplyste fra købet i butik.

Individuelle vilkår

Der kan være individuelle vilkår tilknyttet købet. Disse vilkår vil fremgå af det valgte produkt og af kvitteringsside samt bekræftelses-mail.

Promotionsaktiviteter

Promotionsaktiviteter (f.eks. samsalg med dvd og andet), der gennemføres i samarbejde med forhandlere af papiravisen, gælder ikke ved køb af den digitale avis.

Oprettelse

Ved køb opretter du samtidig et Medielogin, så du kan logge ind og få adgang til den digitale avis (læs mere om Medielogin-brugerprofil her http://medielogin.dk/).

Betaling

Stykkøb og køb i butik betales med det samme. Den digitale avis i løbende abonnement betales forud. Betaling trækkes automatisk hver 30. dag.

Der kan via køb på nettet betales med Dankort, MasterCard, Visa, JCB eller American Express. Der beregnes et transaktionsgebyr. Prisen er inklusive moms. Ved køb i butik er det deres betalingsvilkår, som er gældende. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke betalingsmidler der kan benyttes.

Ved køb af den digitale avis i abonnement giver du samtidig tilladelse til, at betaling for efterfølgende abonnementsperioder trækkes automatisk via det betalingsmiddel, du oplyser ved købet. Efter hver gennemført betaling sender vi en kvitteringsemail til den email, der er tilknyttet din profil. Seneste transaktion kan også ses på ”Min profil”, når du er logget ind via ekstrabladet.dk. Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. fordi betalingskortet er udløbet, vil du blive informeret om den manglende betaling.

Der lagres ingen følsomme personoplysninger eller betalingsoplysninger (som kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre) hos Ekstra Bladet. Betalingsoplysningerne krypteres på betalingssiderne hos Ekstra Bladets betalingsudbyder PayEx, der er certificeret af Visa og MasterCard.

Ekstra Bladet tilbyder ikke tilmelding til Betalingsservice for abonnementer på den digitale avis.

Pris

Prisændringer af løbende abonnementer varsles på email til abonnenter under respekt for gældende opsigelsesvarsel og får tidligst virkning fra førstkommende fornyelse af abonnementet. Ekstra Bladet forbeholder sig til enhver tid ret til at ændre prisen for et løbende abonnement. Adgangen til opsigelse af abonnementet som følge af prisændringer, følger den til enhver tid gældende lovgivning.

Fortrydelsesret

Ved køb af e-bladet giver du samtykke til, at den almindelige 14 dages fortrydelsesret bortfalder, når du har benyttet adgangen til produktet, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 13, hvorefter forbrugeraftalelovens regler om 14 dages fortrydelsesret ikke finder anvendelse ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Opsigelse

Et abonnement på eBladet kan til enhver tid opsiges efter gældende opsigelsesregler – p.t. en måneds varsel til udgangen af en kalendermåned. Abonnementet skal være aktivt i opsigelsesperioden. Er der et restbeløb overføres det til en bankkonto efter en skriftlig henvendelse fra abonnenten.

Reklamationer

Ved fejl eller mangler kan kundeservice kontaktes. Fejl på din eller din udbyders tekniske udstyr er Ekstra Bladet uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter at de er kommet til Ekstra Bladets kendskab. Der ydes ikke godtgørelse/erstatning i anledning af nedetider.

Udsendelse af mails

Redaktionelle nyhedsbreve

Ved køb af adgang accepteres samtidig, at nyhedsbrevet fremsendes til den opgivne email hver morgen, når den digitale avis er tilgængelig. Fra nyhedsbrevet er der direkte adgang til den aktuelle avis. Nyhedsbrevet kan når som helst afmeldes via link nederst i nyhedsbrevet eller ved oprettelse. Du vil i nødvendigt omfang modtage e-mails fra Ekstra Bladet vedrørende tekniske problemer, betaling, ændring af abonnementsvilkår m.m.

Velkomstforløb med nyttige informationer og gode tips

Som ny abonnent vil du modtage en række e-mails, som bl.a. informerer dig om de praktiske og redaktionelle dele af dit abonnement.

Gode tilbud og nyheder hvis du en dag stopper dit abonnement

Vælger du at stoppe dit abonnement, vil du blive kontaktet på e-mail med kampagner, tilbud og nyt indhold i avisen eller digitalt.

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Se standardfortrydelsesformularen på https://abonnement.ekstrabladet.dk/kundeservice/fortryd.

Vilkår for køb af kombinationsabonnementer

Ved køb af et kombinationsprodukt gælder vilkår for eBladet samt abonnementsvilkår for køb af avis.

Vilkår for stykkøb af digitale eller trykte magasiner

Køb og varighed

Både trykte og digitale magasiner kan købes i stykkøb. Digitale magasiner er et digitalt produkt, og der sker ingen fysisk levering.

Du har adgang til det digitale magasin i seks måneder.

Ved oprettelsen vælger du, hvilket produkt du ønsker at købe. Særlige vilkår vedr. betaling, varighed og opsigelse vil fremgå af beskrivelsen af det enkelte produkt.

Oprettelse

Ved køb af et digital eller trykt magasin opretter du samtidig et Medielogin. Med dit Medielogin kan du logge ind og få adgang til det digitale magasin (læs mere om Medielogin brugerprofil her http://medielogin.dk/).

Betaling

Ved køb af et trykt magasin i butik er det butikkens betalingsvilkår, som er gældende.

Ved køb af et digitalt magasin på abonnement.ekstrabladet.dk fremgår det af betalingsvinduet, hvilke betalingsmidler der kan benyttes. Efter hver gennemført betaling sender vi en kvitterings-e-mail til den e-mail, der er tilknyttet din profil.

Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. fordi betalingskortet er udløbet, vil du blive informeret om den manglende betaling og samtidig få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Vi sender information til den e-mail, der er angivet på din profil.

Der lagres ingen følsomme personoplysninger eller betalingsoplysninger (som kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre) hos Ekstra Bladet. Betalingsoplysningerne krypteres på betalingssiderne hos Ekstra Bladets betalingsudbyder PayEx, der er certificeret af Visa og MasterCard.

Ekstra Bladet tilbyder ikke tilmelding til Betalingsservice for abonnementer på den digitale avis.

Pris

Prisen for et digitalt magasin er inklusive moms.

Fortrydelsesret

Ved køb af digitalt magasin giver du samtykke til, at den almindelige 14 dages fortrydelsesret bortfalder, når du har benyttet adgangen til produktet, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 13, hvorefter forbrugeraftalelovens regler om 14 dages fortrydelsesret ikke finder anvendelse ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Ved stykkøb af et trykt magasin på Ekstra Bladets hjemmeside er der ingen fortrydelsesret, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 10.

Reklamationer

Ved fejl eller mangler kan kundeservice kontaktes. Fejl på din eller din udbyders tekniske udstyr er Ekstra Bladet uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter at de er kommet til Ekstra Bladets kendskab. Der ydes ikke godtgørelse/erstatning i anledning af nedetider.

Udsendelse af e-mails

Redaktionelle nyhedsbreve

Ved køb af et magasin vil du på e-mail blive informeret om nye magasiner fremadrettet.

Velkomstforløb med nyttige informationer og gode tips

Ved køb af et digitalt eller trykt magasin vil du modtage en velkomst-e-mail.

Gode tilbud og nyheder hvis du en dag stopper dit abonnement

Selv om du ved køb af et digitalt eller trykt magasin ikke binder dig til et abonnement, vil du blive kontaktet på e-mail med kampagner, tilbud og information om nye magasiner.